Euro k euru a je z toho balík. Honza Bartoš zarába firmám na Facebooku a vďaka iDokladu má vyriešenú fakturáciu
Honza Bartoš
Keď 60 % zákazníkov e-shopu odchádza pred zaplatením, kampaňou na Facebooku to nezachránite
Základom podnikania Honzu Bartoša je správa reklám na Facebooku pre firmy ako Zoot, Alkohol.cz, BIBLOO alebo pre peňaženku na bitcoiny Trezor. „Ročne s kolegami pripravíme výkonnostné kampane za viac ako 4 milióny eur. Nenaháňame lajky a komentáre, sme orientovaní na čísla. Zákazníka totiž najviac zaujíma logika: Koľko do Facebooku dal a koľko sa mu vrátilo,“ opisuje svoj biznis Honza.
Pri uvažovaní nad prioritami klientov vychádza z vlastnej skúsenosti. Sám totiž kedysi podnikal v rôznych oblastiach: „Bol som od pätnástich rokov veľký podnikateľ, ale milionár sa zo mňa nestal,“ smeje sa skúsený marketér. „Potom sme s kamarátom stavali akváriá a ja som sa začal vŕtať v online marketingu. Postupne sa objavili reklamy na Facebooku, ja som skončil s akvárkami a pustil som sa naplno ako SZČO do kampaní pre prvých klientov.“
Honza si pamätá, ako vtedy získaval know-how metódou pokus-omyl. „Online zdroje veľmi neexistovali, pracoval som aj 20 hodín denne a skúšal všetko v praxi. To, čo mi dnes zaberie 15 minút, mi vtedy trvalo 4 hodiny. Ale musel som sa to najskôr naučiť,“ spomína Honza Bartoš na začiatky svojho podnikania.
Dnes má aj vďaka tomu s.r.o., zamestnáva viac ako 10 ľudí a prednáša na významných konferenciách ako napríklad Reshoper alebo Digisemestr. V posledných rokoch Honza opakovane naráža na to, že firmy chcú pomôcť s Facebookom, ale problém majú inde: „Pokiaľ vám väčšina zákazníkov utečie pred dokončením platby, tak vás nezachráni ani tá najlepšia kampaň na Facebooku. Preto čím ďalej tým viac pomáhame aj mimo Facebook – s UX webu, CRM systémami, cenotvorbou alebo optimalizáciou procesov.“
Svojim zákazníkom tiež opakuje, aby boli pri predaji cez Facebook trpezliví, sledovali, koľko ich stojí predaj jednej položky a pracovali s maržou. „Aj hlúpych 40 centov na jednej objednávke prinesie pri objeme 50-tisíc objednávok ročne viac ako 20-tisíc eur. Jednoducho povedané, euro k euru a je z toho balík,“ zhrnul svoje skúsenosti marketér.
Najväčšiu hodnotu má pre mňa voľný čas
Na podnikaní sa Honzovi páči, že sa stále učí a rastie. „Rastiem v remesle, pri prednášaní pred publikom plným ľudí, natáčaní online kurzov alebo všeobecne pri vedení firmy,“ vysvetľuje Honza. Ako zástanca minimalizmu sa snaží všetko zjednodušovať a vyzdvihuje 3 online nástroje, ktoré mu šetria desiatky hodín času a zabezpečujú chod jeho firmy:
- Asanu, ktorá pomáha pri riadení projektov, komunikácii s klientmi a väčšinou procesov,
- Google Workspace, sadu cloudových nástrojov ako Gmail, Meet, Disk, Kalendár atď.,
- a online fakturáciu iDoklad.
„Ak mám byť úprimný, vystavovanie faktúr a podobná administratíva ma vôbec nebaví. Úplne na začiatku som robil faktúry v Exceli a bolo to strašné. Som rád za každú minútu, kedy môžem robiť niečo iné. Preto je skvelé, že iDoklad mnoho vecí zvláda sám a ja sa miesto toho môžem venovať biznisu alebo rodine,“ zdôrazňuje podnikateľ.
Účtovníčka má prístup do iDokladu a stiahne si, čo potrebuje
Keď si má Honza vybrať obľúbené funkcie, sú to automatické vytváranie faktúr a ich odosielanie priamo z iDokladu. „Je paráda, že môžem faktúru jedným kliknutím poslať viacerým príjemcom. Máme klientov, kde chce mať majiteľ prehľad o fakturácii, ale operatívu rieši niekto iný. Takže ja len na začiatku spolupráce nastavím v adresári správne kontakty a už to ide,“ chváli Honza.
Výhody automatizácie sa podľa marketéra ešte viac prejavia pri prechode zo SZČO na s.r.o.: „Z jednotiek faktúr sú zrazu desiatky a každá ušetrená minúta pri odosielaní alebo párovaní dokladov s došlými platbami v banke je super.“
Používanie iDokladu chváli aj Honzov účtovník. „Má vlastné prístupové údaje a faktúry si sťahuje, kedykoľvek potrebuje. Dohodli sme sa tiež na zdieľanom priečinku na Google Disku, kam ukladám prijaté faktúry, takže o účtovníkovi skoro vôbec neviem,“ dáva Honza tip na odovzdávanie podkladov účtovníkovi.
„Pri podnikaní je pre mňa dôležité šetriť len na správnych miestach. A platené licencie online nástrojov, ktoré naozaj používate, to fakt nie sú. Nech fakturáciu rieši špecialista, ja sa chcem venovať tomu svojmu,“ uzatvára Honza Bartoš.
Podnikateľ: Honza Bartoš / majiteľ / honzabartos.cz
Odbor podnikania: Online marketing/p> Web: www.honzabartos.cz Počet spolupracovníkov: 10+ |