Dátum publikácie 05. 04. 2018 Komentáre 0 Zdieľať článok

Čo robiť, keď vymažete faktúru? Nastavte si kôš

Author Seyfor Slovensko, a.s. 2 minúty čítania 0
Náhledový obrázek

Keď na faktúre vyplníte niektoré údaje zle, je niekedy lepšie ju celú vymazať a vystaviť nanovo. Vyhnete sa tak riziku, že chybný údaj zostane na faktúre. Niekedy sa ale môže stať, že omylom zmažete správnu faktúru. V takom prípade sa hodí mať nastavený kôš.

skartovat-fakturu

Kôš v iDoklade nie je nastavený automaticky. Začnete teda tým, že kliknete na:
Nastavenia – Firma – Ďalšie údaje.

Tu zaškrtnite políčko Doklady pri zmazaní neodstraňovať natrvalo, ale presúvať do koša. Nastavenie potvrdíte tlačidlom Uložiť.

20180401-01

Aktiváciu koša môžete skontrolovať kliknutím na záložku Predaj. Na spodnej lište Filtra nájdete ako piatu v poradí záložku Kôš.

20180401-02

Keď kliknete na Kôš, uvidíte všetky faktúry, ktoré ste vymazali od tej doby, čo ste si ho aktivovali. V koši môžete filtrovať a zobraziť si napríklad len zmazané faktúry za minulý rok.

Nemažte stornované faktúry

Ak dôjde ku stornu faktúry, napríklad pri reklamácii, nemažte ju. V takom prípade musíte vystaviť tzv. dobropis. Dobropisom sa budeme venovať v ďalšom článku. V žiadnom prípade nemažte faktúry, ktoré ste už odoslali odberateľovi.

Zmazané faktúry nemôžete editovať, tlačiť alebo odosielať.  Slúžia len pre Váš prehľad. Ak chcete niektorú zo zmazaných faktúr opraviť, kliknite na Obnoviť doklad.

20180401-03

Faktúra sa zaradí späť medzi platné faktúry a nájdete ju v sekcii  Všetky faktúry – opíšte si teda jej číslo, aby ste ju ľahšie našli. Po presunutí z koša môžete faktúry editovať alebo odoslať. Vyhadzovať do koša môžete aj dobropisy a zálohové faktúry, nie však prijaté faktúry.

Aby ste si faktúry nezmazali omylom, tlačidlo vymazať sme umiestili celkom vpravo na lište a potvrdzovacie tlačidlo je na opačnej strane ako obvykle.

Faktúru nájdete v e-maile

  • Pokiaľ posielate doklady priamo z iDokladu a máte nastavené odosielanie kópie do e-mailu, môžete zmazanú faktúru dohľadať spätne vo Vašej pošte.
  • Keď budete chcieť zmazanú faktúru opätovne evidovať v iDoklade, ale nenájdete ju ani v koši ani v e-maile, je nutné faktúru znova vytvoriť.  Nezabudnite ale upraviť číslo faktúry, aby sedelo do číselného radu.
  • Keď sa Vám pri zadávaní čísla objaví informácia, že číslo nie je možné použiť, znamená to, že faktúru s týmto číslom už v iDoklade máte. Možno bol k pôvodnej faktúre s týmto číslom vytvorený dobropis so zdieľaným číselným radom.
  • Ak s dobropismi pracujete často, môžete si nastaviť samostatný číselný rad. Uľahčí Vám to orientáciu v dobropisoch a ich spätnú kontrolu. Choďte do menu Nastavenia – Predaj a v časti Šablóny a číslovanie vystavených dokladov zvoľte Bežná faktúra. Pod Dobropismi zvoľte Pridať číselný rad. Odporúčame pred číselný rad uviesť napríklad DB. Môžete si takto viesť aj viac číselných radov zároveň, napríklad pre fakturáciu do zahraničia.

20180401-04

Súvisiace články

Pozor na phishing! Podvodníci napodobňujú aj iDoklad

11. 10. 2024 6 minút čítania 3
Prečítať článok

Jednoduchá kontrola párovania platieb a ďalšie novinky

22. 04. 2024 2 minúty čítania 3
Prečítať článok

    Pridaj komentár

    Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *