Ako začať podnikať?
Neriskujte stavte na istotu
Z každej strany určite počúvate, že na podnikanie potrebujete originálny nápad. Samozrejme nápad je dôležitý, no nie najdôležitejší. Originalita totiž neznamená nevyhnutne priniesť niečo nové, čo tu ešte nebolo. Ide o to priniesť to, čo tu už je, ale úplne novým, ak chcete originálnym spôsobom. Neveríte?
Ak sa vám to nezdá, tak sa pozrime napríklad na iPhone od Apple, je alebo nie je originálnym? Nie. Telefóny tu boli už pred uvedením prvého iPhone na trh. Taktiež internet v telefóne, dotyková technológia, dopyt po mobiloch, či pripojení na internet… V spoločnosti Apple iba šikovne skombinovali všetky „vychytávky“ doby, inovovali ich a vznikol obľúbený iPhone.
Inšpirujte sa, nasledujte, vylepšujte
Ak si ešte stále myslíte, že na úspešné podnikanie potrebujete mať jedinečný a úplne nový nápad, ktorý ešte nikdy nikto nepriniesol, možno by ste mali svoj postoj prehodnotiť. Na Slovensku je veľa úspešných projektov, ktoré nie sú vôbec originálne a dokázali zaujať. Tieto projekty a ich myšlienky sú z veľkej časti z Ameriky. Následne ich prispôsobili potrebám slovenského trhu a zákazníkom. Ako príklad môžeme uviesť zľavové portály, ktorých hlavná podstata je v zahraničných krajinách už rokmi zaužívaná.
Všetko, čo potrebujete, je porozhliadnuť sa v zahraničí po úspešných produktoch a myšlienkach. Potom odhadnúť ich potenciál na slovenskom trhu, mierne upraviť, obohatiť o niečo svoje a implementovať.
Poznajte potreby potenciálnych zákazníkov
Často nestačí originálny nápad pretože podstatné je, aby bol na trhu dopyt po produkte. Tam, kde nie je dopyt sa ani skvelý produkt nepredá. Ani keby bol špičkový vo svojej triede. Ak oň zákazníci nemajú záujem, tak oň jednoducho záujem nemajú a nekúpia si ho. Takémuto produktu zvyčajne nepomôže ani rozsiahla marketingová kampaň.
Otázku, ktorú by ste si mali položiť je, či existuje dopyt po vašom produkte alebo službe a či viete svoju cieľovú skupinu zaujať natoľko, že sa pre nákup produktu rozhodne.
Oblasti, v ktorých by ste sa mali zdokonaliť
Kľúčovým v podnikaní je najmä marketing a predaj. Biznis bez komunikácie so zákazníkmi a vnímania ich potrieb nemôže prežiť. Vašou prioritou by malo byť od začiatku získanie čo najväčšieho počtu zákazníkov, ktorí budú tvoriť váš príjem. V opačnom prípade, by ste to bez nich mohli čoskoro zabaliť. Čo je kyslíkom pre ľudí, tak to sú zákazníci pre podnikanie. Zamerajte sa najmä na schopnosť zistiť potreby a túžby ľudí, teda vašej potenciálnej cieľovej skupiny a následne im navrhnite riešenia na ich problémy.
Nie menej dôležitá je produktivita. Začínajúci podnikatelia majú tendenciu robiť všetko, no poriadne vlastne nič. Uvedomte si, že deň má 24 hodín a ani o sekundu viac. To, ako ich využijete a čomu ich budete venovať, bude mať následne vplyv na vaše výsledky. Predstavte si, že nie ste žiaden IT odborník a chcete si sami vytvoriť web zaberie vám to množstvo času. Tento čas by ste pritom mohli využiť efektívnejšie, napr. pre vytvorenie stratégie, ako osloviť a získať zákazníkov. Určite si preto priority, ktoré vám budú prinášať čo najväčší úžitok.
Uľahčite a urýchlite si prácu
Všetky činnosti je možné robiť viacerými spôsobmi, teda minimálne dvomi určite. Ťažko a zdĺhavo, alebo ľahko, efektívne a rýchlo. Predpokladáme, že uprednostníte druhý spôsob. Napríklad faktúry pri vašej činnosti môžete vystavovať ručne zakaždým keď niečo predáte. Ďalej ich ručne zadávať do tabuľky alebo využiť oveľa efektívnejšie postupy, ktoré vám uľahčia prácu a zároveň ušetria čas. Toto všetko si môžete veľmi jednoducho a rýchlo zabezpečiť aj online.
Existujú online fakturácie, ktoré všetko spravia za vás, s ktorými budete mať nie len vystavovanie faktúr oveľa jednoduchšie, rýchlejšie a bezproblémové, ale zároveň môžete faktúry bez problémov odosielať svojej účtovníčke, ktorá využíva účtovný program. Online fakturácia cez počítač je intuitívna a dokonca môžete využívať aj mobilné aplikácie do svojho smartfónu, či tabletu. Faktúry tak budete mať vždy pri sebe. Je možné, že tým, že si budete svoje faktúry viesť sami ušetríte nie len čas ale aj peniaze.
Prajeme Vám veľa úspechov v podnikaní a malý tip na záver – online program pre fakturáciu si môžete zadarmo vyskúšať a presvedčiť sa o jeho výhodách sami.