Okamžite po pripísaní platby na účet sa vám transakcia prepíše aj do iDokladu. V mobilnej aplikácii tzv. spárovanie raz nastavíte a vďaka tomu sa zbavíte manuálnej kontroly mobilného bankovníctva. Zistite, ako prepojenie s účtom v banke funguje.
Najprv vám vysvetlíme princíp párovania.
- Na váš bankový účet príde úhrada.
- Banka o tom pošle správu do iDokladu.
- Ten porovná údaje z banky s variabilnými symbolmi a sumami na vystavených faktúrach.
- Ak nájde zhodu, označí vystavený doklad ako uhradený – a ak nie, iDoklad iba prijatú správu uloží a pohyb na účte označí ako nespárovaný.
S iDokladom prepojíte aj viac účtov, každý z nich môže byť vedený v inej banke alebo v inej mene.
Začnite vygenerovaním „kódu“ v mobilnej aplikácii
Najprv si v mobilnej aplikácii otvorte Nastavenie. Urobíte to stlačením ikony Ďalšie na dolnej lište. Otvorí sa vám ponuka, z ktorej vyberiete položku Banka. V nastavení banky môžete prepínačom párovania platieb ľahko vypnúť a zapnúť. Ešte predtým však musíte iDoklad s bankou prepojiť.
Stlačte tlačidlo Generovať e-mail. Mobilná appka automaticky vytvorí e-mailovú adresu, ktorá vám poslúži ako unikátny kód (…@itsmybill.eu) na prepojenie s mobilným alebo internetovým bankovníctvom. E-mail si uložíte stlačením ikonky Kopírovať (symbol papiera hneď vedľa e-mailu) a nastavenie potvrdíte modrým tlačidlom.
Potom sa prihlásite do aplikácie svojej banky. Ďalší postup sa líši v závislosti od banky, ktorej služby využívate.
Postupne rozširujeme počet bánk, ktoré môžete s iDokladom prepojiť. Zatiaľ to na Slovensku zvládnete s účtom vedeným v:
- ČSOB,
- Fio banke,
- Tatra banke
- a VÚB banke (len Biznis účet).
Spárovanie s účtom v ČSOB
Vyberte si jednu z dvoch ciest.
Prvá vedie cez ČSOB InternetBanking 24. Prihláste sa a v záložke Nastavenie v ľavom menu vyberte Pohyby a zostatky na účtoch. Na riadku Avízo o zaúčtovaní platby zaškrtnite pole e-mail.
V spodnej časti potom vyplňte e-mailovú adresu, ktorú vám vygeneroval iDoklad.
To ešte nie je všetko. Podľa pravidiel ČSOB musíte spresniť podmienky pre zasielanie e-mailov. Na tej istej obrazovke kliknite na detail v stĺpčeku akcia. Otvorí sa vám nové okno Detaily k avízu o zaúčtovaní platby, v ktorom zaškrtnite len 2 prvé riadky – tak ako na obrázku nižšie.
Všetko uložte a je to.
Druhá cesta vedie cez aplikáciu ČSOB CEB. Zvoľte nastavenie e-mailových notifikácií (Nastavenie > CEB Info), vyberte číslo účtu, ktorý chcete spárovať a stlačte tlačidlo Nová notifikácia.
Zvoľte Zaúčtovanie platby a Nastaviť. Do kolónky Kontakt vložte e-mail vygenerovaný v iDoklade. Na položke Skupiny transakcií zaškrtnite Vybrať všetko, na Pohyby vyberte Debet i Kredit. Stlačte Dokončiť a je to.
Spárovanie s účtom vo Fio banke
V bankovníctve Fio banky si otvorte Nastavenia a vyberte možnosť SMS a e-mailové notifikácie. Stlačte tlačidlo Pridať notifikáciu v časti Pohyby.
Otvorí sa vám nové okno, kam zadáte e-mailovú adresu vygenerovanú iDokladom – kolónku Čiastka nechajte nevyplnenú. Potvrďte a máte hotovo.
Spárovanie s účtom v Tatra banke
Pre nastavenie musíte mať aktivovanú službu B-mail (Nastavenia -> B-mail). Kliknite na tlačidlo Vytvoriť nový.
Do kolónky e-mailu vložte kód z iDokladu. Povinnými údajmi sú sumy pre vklad aj výber. V oboch kolónkach vyplňte hodnotu vyššiu než 0, napríklad 0,01.
Stlačte Odoslať a v autorizačnom okne vložte svoj číselný kód bez medzier. Potvrdíte a párovanie je hotové.
Spárovanie s účtom vo VÚB banke
V bankovníctve zvoľte Nastavenia, Prehľady/správa a vyberte možnosť Upozornenia. Zaujíma vás voľba Upozornenie o zrealizovanej transakcii. Kliknite na Pridať a vyberte účet, ktorý chcete spárovať. Potom zvoľte možnosť Pridať e-mailovú adresu.
V ďalšom kroku vložte e-mail, ktorý vygeneroval iDoklad. Môžete zvoliť aj sumu, od ktorej chcete notifikácie do fakturačnej aplikácie zasielať. Potvrďte a je to.
Zaujíma vás, čo všetko zvládnete v mobilnej aplikácii a ako v nej vystavíte faktúru? Prečítajte si tento článok.