Vďaka inteligentným telefónom sa mnoho podnikateľov zaobíde bez notebooku. S rozvojom aplikácií sa práve z mobilu stala ich prenosná kancelária. A vďaka iDokladu zo smartfónu vybavíte aj všetko čo sa týka fakturácie.
Čo v článku nájdete:
- Prepojenie s bankou a ďalšie užitočné funkcie
- iDoklad na počítači
- Ako začať s iDokladom v mobile
- Dalšie nastavenie účtu
Mobilná aplikácia nie je iba o vystavovaní faktúr – dokáže omnoho viac. Pripravíte v nej aj zálohové faktúry, dobropisy, cenové ponuky a ďalšie typy dokladov. V úvodných grafoch hneď vidíte, aké máte príjmy a tiež výdavky, ak si ich evidujete. Prepnete si medzi mesačným, kvartálnym a ročným zobrazením, takže si pozriete presne tie údaje, ktoré potrebujete.
Prepojenie s bankou a ďalšie užitočné funkcie
Svoj iDoklad účet môžete prepojiť s kontom v banke. Vždy, keď vám príde nová platba, iDoklad podľa variabilného symbolu zistí, ku ktorej faktúre patrí a automaticky ich spáruje. Ročne vám táto funkcia ušetrí hodiny rutinnej administratívy. Aktuálne iDoklad prepojíte s účtom v:
- ČSOB,
- Fio banke,
- Tatrabanke
- a VÚB banke.
TIP: Pozrite si, ako svoj iDoklad prepojíte s bankovým účtom.
Rovnako jednoducho si nastavíte ďalšiu vychytávku – ak sa zákazník omešká s platbou, iDoklad mu automaticky pošle upomienku.
V iDoklade nájdete aj ďalšie automatizácie. Keď napríklad prijmete úhradu faktúry, môžete si v aplikácii nastaviť, aby iDoklad vášmu klientovi automaticky poslal poďakovanie za úhradu.
iDoklad stráži váš obrat, a ak sa blížite k hranici platenia DPH, notifikácia v aplikácii vás na to upozorní. Vďaka tomu sa zvládnete včas zaregistrovať ako platitelia.
iDoklad na počítači
Ako používatelia mobilnej aplikácie máte prístup aj do webovej verzie iDokladu. Hodí sa to, keď niekedy pracujete aj na počítači. Na webe iDokladu kliknite na Prihlásiť a uvediete rovnaké údaje, ktoré používate do mobilnej aplikácie.
Tým sa dostanete do svojho účtu, kde máte všetky faktúry. iDoklad funguje v cloude, takže čokoľvek pridáte na počítači, ihneď vidíte v mobilnej aplikácii a naopak.
Ako začať s iDokladom v mobile
Na Google Play alebo v App Store si stiahnite aplikáciu iDoklad. Otvorte ju a uveďte váš e-mail, IČO a zvoľte si heslo. Obratom dostanete z iDokladu e-mail. Kliknite v ňom na tlačidlo a tým svoj účet potvrdíte.
Otvorte si aplikáciu a zobrazí sa vám sprievodca. V ňom vyplníte údaje, ktoré sa budú zobrazovať na faktúrach.
Potom sa dostanete na hlavnú obrazovku aplikácie. Na spodnej lište kliknite na ikonu plus a z ponuky vyberte Faktúru vystavenú. Zobrazí sa vám stránka s novou faktúrou.
Najprv kliknite na Vybrať zákazníka. Pretože s iDokladom ešte len začínate, žiadneho zatiaľ v adresári nemáte. Preto kliknite vpravo hore na ikonu súboru s plus.
Vyplňte údaje o vašom zákazníkovi a potom ďalšie potrebné údaje ako:
- spôsob úhrady a splatnosť,
- číslo účtu, na ktorý má klient zaplatiť,
- informáciu o predávanom tovare či službách,
- ich cenu a výšku prípadnej zľavy.
Hneď ako všetko vyplníte, kliknite hore na modré tlačidlo Uložiť. Hotová faktúra sa vám zobrazí v zozname vystavených dokladov. Otvorte si faktúru a hore vpravo kliknite na tri bodky. Následne si doklad môžete stiahnuť do pdf alebo ho priamo z iDokladu pošlite e-mailom klientovi.
Ďalšie nastavenia účtu
Ako vidíte, vystavenie prvej faktúry v aplikácii je naozaj rýchle. Aby sa vám fakturovalo ešte pohodlnejšie, prejdite si zo začiatku všetky záložky v nastavení a aplikáciu si prispôsobte na mieru.
Napríklad v záložke Aplikácia si prispôsobíte spodný panel. Vyberiete si, aké funkcie používate najčastejšie a tie si tam vložíte. Na tejto záložke si vyberiete aj to, či chcete iDoklad v svetlom alebo tmavom vzhľade.
V záložke Predaj si nastavíte splatnosť dokladov, posielanie upomienok či poďakovaní a číslovanie dokladov.
Na karte Banka vyplníte svoj bankový účet a prepojíte iDoklad s kontom v banke.
Kartu E-maily využijete, ak chcete priamo z aplikácie posielať doklady svojim klientom. Nastavíte, či sa doklad pošle ako príloha e-mailu vo formáte pdf, alebo či sa v e-maili pošle odkaz na faktúru, ktorý si príjemca otvorí vo webovom prehliadači.
Ak by ste si s čímkoľvek v aplikácii nevedeli rady, obráťte sa na zákaznícku podporu, kde vám radi pomôžeme. Stačí prejsť do nastavení na záložku Môj účet. V sekcii Podpora položíte písomnú otázku.