Viac číselných radov alebo možnosť k odoslaným faktúram priložiť aj ďalšiu prílohu (napr. zmluvu alebo záručný list), to sú len niektoré z noviniek, ktoré sme pre vás pripravili na začiatok roka 2017. Nových funkcií, ktoré teraz nájdete v iDoklade je 7! Veríme, že vám ušetria čas a ešte viac uľahčia používanie iDokladu.
1. Vytvorte si viac číselných radov pre vystavené faktúry a dobropisy
S jednoduchším rozlíšením faktúr a dobropisov vám pomôže možnosť nastaviť si v iDoklade viac číselných radov. Zatiaľ čo doteraz ste mohli pracovať len s jedným číselným radom, teraz si môžete číselných radov pre vystavené faktúry a dobropisy vytvoriť viac. Ako?
V Nastavení iDokladu (ikona ozubeného kolieska v pravo hore) vybrať záložku Predaj a v nej zvoliť možnosť Bežná faktúra. V nej potom jednoducho nastavíte toľko číselných radov, koľko potrebujete.
Následne podľa nich ľahko vyfiltrujete faktúry z jednotlivých predajní, od rôznych klientov alebo rýchlo odlíšite tuzemské a zahraničné faktúry.
2. Nastavte si vlastný počet desatinných miest
Aby boli faktúry o niečo krajšie, nastavte si pri počte kusov a cene tovaru počet desatinných miest. Bez záplavy núl sa vo faktúre rýchlejšie zorientujete a bude na prvý pohľad zrozumiteľnejšia pre vás aj pre klienta.
Počet núl na faktúrach zadajte v Nastavení v záložke Firma. Zatiaľ čo pri množstve kusov môžete desatinné miesta úplne zrušiť (zadáte počet 0), pri jednotkovej cene je kvôli centom nutné mať aspoň 2 desatinné miesta.
3. Overíte si ľahko platiteľa DPH
Overte si, či sú vaši obchodní partneri z krajín Európskej únie platitelia DPH. Stačí v detaile kontaktu alebo na faktúre kliknúť na symbol modrého „i“ v krúžku. U klientov a dodávateľov zo Slovenskej a Českej republiky potom týmto spôsobom skontrolujete aj ich spoľahlivosť, a to vďaka prepojeniu s databázou platiteľov DPH.
Ľahko sa tak vyhnete nepríjemným situáciám, kedy musíte u nespoľahlivých platiteľov DPH daň zaplatiť zo svojho. Ak totiž prijímate faktúru a dodávateľ DPH nezaplatil, pripadne táto nepríjemná povinnosť vám.
4. Pošlete s faktúrou aj prílohu
Spoločne s faktúrou teraz môžete poslať aj prílohu. Zašlite svojim klientom návod, rozpočet alebo napríklad dodací list. iDoklad zvláda všetky bežne používané formáty (napríklad .pdf, .jpg, .png, .doc alebo .zip).
Prílohu môžete použiť aj pri rozpracovanej faktúre. Jednoducho k nej pridáte napríklad dokumentáciu vznikajúceho diela alebo screenshoty s výkazom odpracovaných hodín.
Záleží len na vás, či nakoniec prílohu s faktúrou naozaj pošlete. Môžete si ju pri doklade iba uložiť. A kedykoľvek tak jednoducho nájdete potrebné dokumenty, ktoré sa k faktúre vzťahujú.
5. Posielajte faktúry svojmu účtovníkovi automaticky
Už viete, že najjednoduchší spôsob, ako poslať účtovníkovi potrebné doklady, je prepojiť iDoklad s účtovným systémom. Lenže nie každý účtovník ho používa. Doteraz ste mu v takom prípade museli doklady ručne posielať e-mailom. Teraz to v iDoklade zvládnete automaticky pri každom vystavení faktúry.
Stačí v sekcii Predaj zvoliť záložku Pravidelné faktúry a zaškrtnúť Odoslať účtovníkovi po vystavení. A máte istotu, že váš účtovník dostane všetky potrebné doklady včas.
6. Pracujte sami s príznakom u exportovaných faktúr
Často ste nám písali, že ste exportovali faktúru do účtovného systému, lenže potom ste ju potrebovali upraviť a poslať znova. Kvôli príznaku Exportované to ale nešlo. iDoklad tak bránil tomu, aby ste rovnaký doklad v účtovníctve omylom nemali dvakrát. Na vašu žiadosť sme ale trochu povolili uzdu bezpečnosti.
Ak teraz po odoslaní do účtovného systému zistíte, že ste urobili pri vystavovaní faktúry chybu, sami príznak odoberiete. Stačí na neho kliknúť a môžete s faktúrou znova pracovať. Upravenú verziu potom kedykoľvek prenesiete do účtovníctva.
Príznaky môžete odstrániť aj hromadne. Stačí označiť vybrané faktúry a zrušiť príznak pomocou tlačidla Ďalšie úplne vpravo a podvoľby Vymazať príznak exportu. Dávajte však pozor na to, aké doklady označujete – nech ich potom nemáte v systéme dvakrát.
7. Nastavte pevný variabilný symbol
Posledná z radu noviniek, o ktoré ste nás vlani najviac žiadali, je možnosť zadať pre pravidelné faktúry pevný variabilný symbol. Zákazníci si tak ľahko nastavia trvalý príkaz. A okrem iného vďaka tomu nehrozí, že zabudnú zaplatiť napríklad nájom.
Pevný variabilný symbol nastavíte v záložke Predaj na detaile vzoru Pravidelnej faktúry.